Corona Virus og sundhedsforsikringen

COVID-19 – Hvad gør forsikringsselskaberne og hvordan er vi dækket

Alle forsikringsselskaberne har valgt at følge Statsministerens udmelding omkring Covid-19 effekterne på vores samfund og valgt at følge myndighedernes anvisninger.

Sundhedsforsikringen har derfor besluttet, at alle medarbejdere arbejder hjemmefra. Det kan derfor ikke udelukkes at de får tekniske udfordringer og længere ventetid på telefonlinjen og regner med kundernes forståelse for dette og beklager de eventuelle udfordringer den nuværende situation kan medføre.

Hvordan dækker min forsikring
Den nuværende Corona situation medfører begrænset kapacitet i det offentlige og det private sundhedsvæsen. Det kan i nogle tilfælde medføre længere ventetid på undersøgelse og/eller behandling så de ikke kan overholde de stillede garantier, samtidig med at vi skal beskytte hinanden. Dog forsøger de at hjælpe alle kunder bedst muligt og behandler alle sager ud fra deres gældende forsikringsbetingelser.

Selve Corona sygdommen betragtes som en akut opstået sygdom og er således ikke dækket under din sundhedsforsikring, uanset hvilket selskab du har valgt.

Hvis du er bekymret

Selskaberne med sundhedsforsikringer følger situationen nøje og henviser til Sundhedsstyrelsens hjemmeside, som indeholder information baseret på den nuværende viden og som løbende opdateres. Se yderligere på https://www.sst.dk/da/Viden/Smitsomme-sygdomme/Smitsomme-sygdomme-A-AA/Coronavirus/Spoergsmaal-og-svar

Det er også muligt at ringe til Sundhedsstyrelsens hotline på telefon 7222 7459, hvis du har brug for generel vejledning.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Ring nu